Aktuality
-
Nová web stránka
mar 1, 2021 -
Oznamy
dec 16, 2020 -
Projekt Tatra banka
nov 13, 2018
Galérie fotiek
-
LIENKY 20-21
dec 11, 2020 -
ŽABKY 20-21
dec 11, 2020 -
SOVIČKY 20-21
dec 11, 2020 -
ruzlúčka predškolákov 2020
jún 25, 2020 -
Čo je nové v MŠ
máj 31, 2020 -
divadlo v MŠ
feb 27, 2020 -
LIENKY 19/20
feb 25, 2020 -
Fašiangový karneval 2020
feb 14, 2020 -
Vianočná besiedka
dec 12, 2019 -
Mikuláš v MŠ
dec 6, 2019 -
ZDRAVÉ ZÚBKY
dec 4, 2019 -
SOVIČKY
nov 19, 2019 -
sviatok SVETLONOSOV
nov 19, 2019 -
projekt FILIP
nov 19, 2019 -
VÝSTAVA V KOSTOLE
nov 19, 2019
Stránku videlo:
63502 návštevníkov
Novinky
Projekt Tatra banka
vlastne je. Predmety, ktoré poznali na vyzvanie učiteľky pomenovali. Staršie deti skúmali rukami
predmety ľahké(papier, plast, spinky, drobné mince, malá lyžička), ťažšie (malé podkovičky, veľká
podkova, zväzok kľúčov).Neskôr na podnet učiteľky začali predmetmi manipulovať a skúmať ako reagujú na drevo, plast, papier, kov. Tešili sa, že predmety z kovu zdvíhali do výšky, zistili, že veľká podkova pritiahla kľúče, ktoré priblížením k nim „skočili“ a zachytili sa o veľkú podkovu. Prejavili radosť. Iné deti skúmali
papier, plast, drevo ktoré nereagovali, deti zostali sklamané a hovorili „nejde to!, nechce to ísť!“
Vysvetlenie spočinulo v objasnení, že kovové predmety magnet priťahuje. Deti získali prvé skúsenosti
s magnetmi pri umiestňovaní obrázkov na magnetickú tabuľu, kedy mali možnosť v ruke s nimi
manipulovať a poznať jeho meno.
Aktivity s magnetmi, rôznymi novými pomôckami deti viedli k lepšiemu pochopeniu zadanej úlohy.
Mikroskop bol pre deti neznámy pojem. Bližšie ho spoznali v praktických činnostiach vďaka projektu... Zábavnou formou, vlastnými nápadmi na skúmanie si prezerali rôzne materiály, prírodné aj neživé, umelo vytvorené. Zistili ako vyzerá ich koža, otlačky prstu aj dlane, vlasy. Už vedia, že mikroskop zväčší sledovaný predmet niekoľkokrát viac a aj že vďaka nemu objavili vedci rôzne vírusy, baktérie a pod. Práca s ním ich neskutočne bavila, pracovali pozorne, naučili sa snímku odfotiť a uložiť. Vďaka za možnosti projektu...deti z triedy Žabky
Hodnotenie aktivity: Predškoláci využili sadu na pokusy s vodou na zopakovanie základných farieb a tvorbu farieb zmiešaných. K aktivite a zvedavosti ich prilákali pripravené pomôcky. Do plastových nádob sme naliali do rovnakej výšky vodu a deti pridali zopár kvapiek farebného tušu: žltého, červeného a modrého. Potom sme poháriky poukladali na podnos do tvaru kruhu, pričom sa striedali plastové odmerky s farebnou vodou a prázdne sklené odmerky. Tieto nádoby deti poprepájali poskladanými pruhmi z papierových kuchynských utierok. A nasledovalo nadšenie. „Wau! Aha tá farba ide hore. „ „Modrá a červená sa spoja do fialovej, videl som to v rozprávke.“ „Žltá a modrá sa zmiechajú na silnozelenú“ - povedali svoje skúsenosti dvaja chlapci. „Žltá a červená nám dajú ružovú, to si myslím“ – vyslovilo jedno z dievčat svoj predpoklad. „Pani učiteľka, je tu trocha zelenej. A tu je trocha fialovej“ , všimli si deti po cca 15 minútach od začiatku pokusu.
Deti v priebehu dopoludnia sledovali, ako sa z plastových odmeriek presúva voda do pôvodne prázdnych sklenených a vznikajú zmiešané farby, ktoré pomenovali. Pred obedom a po odpočinku videli, že sa už žiadne zmeny neudiali a vyvodili závery:
- zmiešaním dvoch základných farieb vznikla oranžová, zelená a fialová farba
- farebná voda pretiekla z plných do prázdnych nádob cez papierové pásiky
- vo všetkých nádobách zostala voda rovnako vysoko (na rovnakej optickej úrovni)